L’esperat últim film de J. Bayona i el de Miguel Ángel Vivas -amb guió de Jaume Balagueró- estaran presents a la 49a edició del Festival internacional de cinema fantàstic de Catalunya. Totes dues van rodar-se als platós del Parc Audiovisual. Un any més, les produccions acollides a Terrassa veuen la llum al prestigiós festival de cinema de gènere.
unknown-2-300x168‘Un monstruo viene a verme’, protagonitzada per Sigourney Weaver, Felicity Jones, Lewis MacDougall i Liam Neeson (qui posa la veu al monstre), es projectarà dins del festival coincidint amb la seva inauguració i l’estrena en sales el proper 7 d’octubre.

La pel·lícula, rodada durant 9 mesos a diverses localitzacions del Parc, és un drama fantàstic que combina efectes especials amb la tècnica de ‘performance capture’, la mateixa empleada per Steven Spielberg per donar vida a ‘Tintín’ o per Peter Jackson en la trilogia d”El senyor dels anells’. Segons Bayona, “la pel·lícula no és un conte… és un drama intens que busca la llum”.

A la ruta dels festivals i cap els Oscars
Després de la seva première mundial avui al Festival de cinema de Toronto, la cinta continuarà la seva promoció enposter-oficial-195x300 diversos festivals de renom internacional, com el de San Sebastián aquest mes de setembre (on es lliurarà el Premi Donosti a Sigourney Weaver) o al London Film Festival i Sitges, el proper octubre. L’estrena als Estats Units s’ha endarrerit fins al mes de desembre, fet que afavorirà la candidatura del film als grans premis com els Oscars o els Globus d’Or.
La coproducción, d’Apaches Entertainment en asociació amb Telecinco Cinema i Películas La Trini i que serà distribuïda a Espanya per Universal Pictures, és la estrena més esperada del cinema espanyol d’enguany.

Film inaugural a Sitges
Per la seva banda, ‘Inside’ (rodada durant 2 mesos d’aquest 2016 al Parc) obrirà el festival de Sitges que una vegada més aposta per una producció catalana, reafirmant el seu compromís amb el cinema fet a casa, per donar el tret de sortida a 10 dies de cinema fantàstic i de terror. El film és l’inquietant remake de la cinta francesa ‘À l’intérieur’ i està produïda per Adrián Guerra i Núria Valls (Nostromo Pictures).
La cinta és una de les produccions de gran format rodades enguany al Parc Audiovisual, juntament al film ‘Marrowbone’ -rodada aquest estiu- i que, alhora, està apadrinat en la producció per Juan Antonio Bayona.



La setmana passada vam tornar a rebre en Jaume Balagueró en un nou rodatge a la ciutat. Torrebonica, una de les localitzacions més actives actualment a la ciutat va acollir la gravació de l’espot per a la La Marató de TV3 d’enguany dirigit pel director de cinema que més vegades a rodat a Terrassa: ‘Frágiles’, ‘Los sin nombre’, ‘REC 2’, ‘Mientras duermes’, ‘REC 4’…

Les gestions de la Terrassa Film Office – Parc Audiovisual han fet possible la gravació d’aquest anunci promocional de La Marató de TV3 del proper 13 de desembre. La 24a edició d’enguany es dedicarà a la diabetis i l’obesitat, les malalties metabòliques més freqüents a Catalunya.

Podeu veure l’anunci clicant a la foto:

balaguero


Aquest cap de setmana, la productora Widescope ha rodat a la nostra ciutat part d’un espot publicitari per a una entitat bancària dels Estats Units. La gravació ha tingut lloc al carrer del Peix, entre els carrers de la Rasa i el Raval de Montserrat. El detall dels decorats muntats ha estat un dels gran atractius d’aquesta nova producció audiovisual als nostres carrers.

A mig matí de dissabte els vianants van poder comprovar com, mica en mica, el carrer començava a tenir l’aparença d’un carrer de l’Índia. Paradetes d’espècies, tricicles, cotxes i figurants hindús, i fins i tot una elefanta, van donar un to exòtic i inusual a aquesta zona cèntrica i coneguda de la ciutat.

Va ser diumenge al migdia quan, amb l’arribada dels equips de producció, va començar la gravació que es va allargar fins a les 11 de la nit. Molts curiosos i gent que passejava per allà es van aturar atrets pel moviment i decorats tan ben aconseguits pels equips d’art.

Widescope Terrassa

Cal destacar la col·laboració de diferents comerços i entitats de la zona que van participar en el rodatge guarnint les seves façanes i aparadors: el Mercat de la Independència, Comerç Terrassa Centre i el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, encarregats d’acollir a l’elefanta durant tot el dia.

El rodatge es va dur a terme en gran mesura gracies a la bona predisposició de molts organismes i entitats de la ciutat com Via Pública, Guàrdia Urbana, Mobilitat, el Servei de Protecció de la Salut, entre d’altres. Cal destacar que darrere aquests tipus de produccions audiovisuals que es duen a terme a Terrassa -cada vegada més habituals i en harmonia amb el ritme natural de la ciutat- hi ha tot un seguit de gestions realitzades per la Terrassa Film Office – Parc Audiovisual de Catalunya que ho fan possible. Les tasques de recerca de localitzacions, tràmits pertinents entre els diferents departaments i el suport que s’ofereix a les productores durant la seva estada mantenen a la ciutat com un veritable pol d’atracció de l’activitat audiovisual.

Que Terrassa sigui un important escenari de rodatges en l’actualitat també és possible gràcies als veïns i vianants per la seva col·laboració i predisposició ja que, d’aquesta manera, les productores troben en la nostre ciutat, un escenari obert a les produccions audiovisuals.

Widescope Terrassa  Widescope Terrassa  Widescope Terrassa  Widescope Terrassa


Aquestes últimes setmanes la ciutat acull el rodatge d’ ‘Ebre, del bressol a la batalla’, tv-movie dirigida per Romà Parrado amb guió d’Eduard Solà. En aquesta oportunitat, dos localitzacions emblemàtiques de la ciutat han estat escollides per donar forma a una història que tracta sobre l’insultat sentit de la guerra, l’amor impossible i la recuperació de la memòria. La Casa Alegre de Sagrera i el Mas Viver de Torrebonica han estat els escenaris de la residència de Manuel Hazaña i del campament militar de la ‘Lleva del biberó’, protagonistes de la història, respectivament.

‘Ebre, del bressol a la batalla’, està protagonitzada per Oriol Pla, Enric Auquer, Àlex Monner, Emilio Palacios, Artur Busquets, Roser Tàpias i Manuel Moron, entre d’altres. És una coproducció de TV3, Set Màgic Audiovisual i Enciende TV, amb la participació de Canal Sur i l’ajut de l’ICEC, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Terrassa.

Tots els permisos de rodatge a la ciutat, per a totes dues localitzacions del film, han estat possible gràcies a les gestions de la Terrassa Film Office – Parc Audiovisual. Aquest rodatge a la ciutat té un especial valor ja que, per les demandes de la producció, tots dos escenaris es van plantejar com a únics i molt difícils de trobar en altres localitats. Oriol Marcos, productor d”Ebre, del bressol a la batalla’, va declarar ahir a la roda de premsa organitzada per TV3: ‘ Totes les gestions de permisos les hem fet a través de la Film Office de Terrassa. Com a productor, puc dir que sense elles aquesta pel·lícula no hagués estat possible’.

Sinopsi

L’abril de 1938, molts nois d’entre 17 i 18 anys són reclutats per l’exèrcit de la República espanyola per lluitar contra les tropes de Franco en un moment en què la Guerra Civil sembla que es decanta a favor d’aquests últims. D’una banda, Manuel Azaña, president de la República, intenta aconseguir una pau que estalviï més morts, però de l’altra, Juan Negrín, president del govern, vol allargar la resistència fins a aconseguir una ajuda internacional que sembla poc probable. Entre els nois enviats a la batalla de l’Ebre hi ha en Pere Puig, que ha de deixar la seva vida de pastor, en Fermí Quintana, que s’ha allistat voluntàriament per trobar el seu germà desaparegut des de fa temps, en Valentí Godall, un convençut antifeixista que es trobarà amb el conflicte de fer amistat amb un ferit de guerra que després sabrà que és de l’altre bàndol, i en Jaume Comelles, un seminarista que viu espantat perquè companys com en Martí Claret, anticlerical, el miren amb tant d’odi com als enemics. El destí de tots ells resulta imprevisible.

Ebre del bressol a la batalla Terrassa  Ebre del bressol a la batalla Terrassa  Ebre del bressol a la batalla Terrassa  Ebre del bressol a la batalla Terrassa   Ebre del bressol a la batalla Terrassa  Ebre del bressol a la batalla Terrassa  Ebre del bressol a la batalla Terrassa   Ebre del bressol a la batalla TerrassaEbre del bressol a la batalla Terrassa


El Mas Viver de Torrebonica de Terrassa s’ha convertit l’últim mes en escenari ‘estrella’ del cinema actual. Localització molt atractiva i buscada per les productores, ha acollit recentment el film del mexicà Antonio Chavarrías ‘El elegido’ (Oberon Cinematogràfica) i actualment acull el rodatge de ‘Secuestro’, amb un repartiment de luxe, al qual vam poder assistir. Les gestions de la Terrassa Film Office – Parc Audiovisual de Catalunya han fet possible que aquest nou rodatge cinematogràfic arribi a la ciutat.

La pel·lícula, està escrita per Oriol Paulo -que ja va estar al Parc rodant ‘El cos’ i ‘Els ulls de Julia’- i la dirigeix Mar Targarona que torna a la direcció de llargmetratges després’ Muere vida mía ‘o les exitoses sèries ‘Abuela de verano’ (protagonitzada per Rosa Maria Sardà) i ‘Ull per ull’ (amb Manu Fullola, Núria Gago i Lluís Homar). ‘Secuestro’ compta amb la fotografia de Sergi Bartroli (‘Barcelona, la rosa de foc’), la direcció artística de Rosa Ros (‘Entre viure i somiar’, ‘L’habitant incert’), el vestuari d’Anna Güell (‘Una pistola en cada mano’, ‘Rastres de sàndal’) i la música de Marc Vaillo (‘Los inocentes’ -també rodada al Mas Viver de Torrebonica i el Parc- i ‘Carne de neón’).

Gran repartiment
‘Secuestro’ està protagonitzada per actors de gran nivell de l’escena actual com Blanca Portillo, Antonio Dechent, Vicente Romero i Jose Coronado. Completen el repartiment, el jove Marc Domenech, Andrés Herrera, Macarena Gómez, Nausicaa Bonnín, Daniel El Vermell, Paco Manzanedo, Raquel Pérez, Miguel Ángel Jenner, Ramon Fonstsere, Lluïsa Castell i Mercè Montalà, entre d’altres. També compta amb la col·laboració de Josep Maria Pou.

Rodar i Rodar Cinema (‘El orfanato’, ‘Los ojos de Julia’, ‘El cuerpo’), torna al thriller després de la seva última producció, la comèdia d’Alfonso Albacete, ‘Sólo química’, que arribarà a les sales el proper 24 de juliol. ‘Secuestro’ compta amb la col·laboració de Televisió Espanyola i Televisió de Catalunya.

Secuestro Parc Audiovisual terrassa   Secuestro Parc Audiovisual terrassa   Secuestro Parc Audiovisual terrassa   Secuestro Parc Audiovisual terrassa       Secuestro Parc Audiovisual terrassa


El Bar Milano de Barcelona, un dels escenaris de rodatge, va acollir ahir la presentació oficial del film del director mexicà Antonio Chavarrías. El Mas Viver de Torrebonica ha estat, durant més de dues setmanes, localització de rodatge i els platós del Parc Audiovisual també van acollir els decorats interiors del film. Un cop més, Terrassa és escenari d’una co-producció internacional.

‘El elegido’ està protagonitzada per Alfonso Herrera (‘Sense8’ la pròxima estrena de Netflix Original Sèries), un dels joves talents més coneguts a Mèxic; Hannah Murray (sèrie de TV ‘Joc de Trons’, ‘God save the girl’, recentment premiada com a Millor Actriu al Festival de Tribeca per ‘Bridgend’); Henry Goodman (‘La dama de oro’, ‘Notting Hill’); Julian Sands (sèrie de TV ’24’, ‘Leaving Las Vegas’); Elvira Mínguez (‘Truman’, Guanyadora d’un Goya per ‘Tapas’, ‘Días contados’,) i Roger Casamajor (Guanyador d’un Gaudí per ‘Pa Negre’).

La pel·lícula ens trasllada a un dels períodes més transcendentals i convulsos del segle XX per a narrar la sorprenent i controvertida història real de Ramón Mercader, un jove comunista espanyol reclutat pel servei secret soviètic per participar en la conspiració de l’assassinat de Trotsky. És una producció d’Oberon Cinematogràfica i Alebrije Cinema i Vídeo (Mèxic) i compta amb la participació de Televisió Espanyola i Televisió de Catalunya,  l’ICEC i l’ICAA i el suport d’Ibermedia Desenvolupament i el programa Media.
La seva estrena està previst per a primavera de 2016.
el elegido
 Part del repartiment de ‘El elegido’, ahir a Barcelona.  
Sinopsi:
Espanya, 1937. Un jove oficial republicà anomenat Ramón Mercader és reclutat pel servei d’espionatge soviètic per participar en una missió d’alt secret ordenada pel mateix Stalin: assassinar a León Trotsky, a qui considera un traïdor.
Després d’un temps de preparació a Rússia, Ramón deixa la que fins llavors era la seva vida i viatja a París sota una nova identitat, la d’un belga adinerat anomenat Jacques Mornard. Allà coneix a Sylvia, una jove trotskista, qui no trigarà a ser seduïda per Jacques.
En 1940 es retroben a Mèxic, país en el qual Trotski viu exiliat. Ramon diu refugiar-se de la Guerra que assola Europa i Sylvia treballa com a secretària de Trotski. Aliena als veritables plans del seu estimat, Sylvia li obre les portes de la seva vida i l’introdueix en el cercle íntim del seu objectiu.

Dins la segona edició de ‘Cinergía’, iniciativa que pretén conscienciar sobre l’eficiència energètica a travès del cinema, Gas Natural Fenosa amb la col·laboració de la productora El Terrat Produccions porten a Terrassa la gravació d’un dels curtmetratges que formen part del projecte d’enguany. Les gestions de la Film Office – Parc Audiovisual de Catalunya han estat clau per portar a terme la producció.

L’actor i director Paco León ha dirigit el curtmetratge a l’interior del ‘Colmado 1917’ (Carrer Grànius, 4) amb la reconeguda actriu Carmen Maura (‘Mujeres al borde de una ataque de nervios’, ‘Volver’, ‘Águila Roja’, entre moltes d’altres) i l’actor Secun de la Rosa (‘Aída’, ‘Las brujas de zagarramundi’) que han estat els protagonistes d’aquesta producció sota l’atenta mirada de León. ‘Aída’, ‘Carmina y amén’ (director) o ‘Tres bodas de más’ (rodada també a Terrassa) són algunes de les produccions en les que ha participat l’actor sevillà. Una vegada més la ciutat ha tornat a reunir actors i directors d’alt nivell i amb una trajectòria destacable en una mateixa producció.

Aquest any els directors Isabel Coixet i Santiago Segura també s’han implicat en el projecte i filmaran tres curts humorístics amb la participació d’Enrique Villén, Anabel Alonso, Joaquín Reyes, Sílvia Abril, Kira Miró, Julián López i Andreu Buenafuente.

La primera edició de ‘Cinergía’ de l’any passat es va centrar en el gènere del terror i el suspens. El projecte va aconseguir més de 8 milions de visualitzacions dels quatre curts realitzats -dirigits per Paco Plaza, Rodrigo Cortés, Jaume Balagueró i Juan Cruz-, que van tenir difusió tant en festivals de cinema com en les xarxes socials i les cadenes de televisió.

Els quatre curts d’enguany s’estrenaran en els festivals de Sant Sebastià, Sitges i Màlaga.

Si voleu seguir el projecte, podeu consultar la web oficial de Cinergía i totes les seves xarxes socials (FacebookTwitter  i Youtube).

_MG_5512         _MG_5530

_MG_5543        _MG_5563


Terrassa supera a 2014 el registre de produccions audiovisuals respecte a anys anteriors

Les 90 produccions audiovisuals acollides a Terrassa el 2014 representen un marcat increment respecte als anys anteriors: 31 més que el 2013 i 39 més que el 2012 i 2011. Els 4 platós i espais del Parc, més les gestions que possibiliten els rodatges als nostres carrers, reflecteixen el gran potencial que té actualment la ciutat com a gran escenari de rodatge.

El nombre total de produccions fetes el 2014 a Terrassa, tant al Parc Audiovisual com als carrers i espais urbans, ha superat tots els registres anuals des de 2006. Un any més, totes les tipologies audiovisuals possibles han estat presents en el llistat definitiu de produccions acollides: cinema (3), publicitat (30), televisió (4), videoclips (6) i treballs acadèmics i d’altres formats (47) han omplert platós del Parc i els carrers de Terrassa de càmeres, llums i talent.

El fet diferencial del Parc Audiovisual en conjunt és el que permet combinar i acollir produccions de tota mena amb requeriments productius molt diversos, des d’una gran producció de cine fins a les de format més senzill, gràcies a les dimensions adequades que actualment té el Parc: 4 platós i tots els serveis auxiliars de rodatge. Això suposa un alt rendiment d’ocupació i econòmic dels seus espais i es confirma actualment com a únic centre de producció del país amb aquestes característiques que funciona a ple rendiment. En un moment de bonança econòmica permetria un creixement ordenat i en paral·lel amb la indústria, ja que respon a les necessitats del conjunt.

Ocupació màxima de platós

El darrer any ha sigut el de màxim rendiment dels platós del Parc per acollir i donar resposta a les múltiples necessitats d’una superproducció cinematogràfica. Un any de superació de reptes tècnics i d’equip per a una gran producció amb constants requeriments de localitzacions, coordinació exhaustiva amb els responsables de la producció i esforç conjunt per tirar endavant el film amb una resposta professional a l’altura de les circumstàncies. Els 9 mesos d’estada de l’últim film de J. Bayona ‘Un monstruo viene a verme’ han reforçat la presència del Parc dins el mercat audiovisual com a centre de producció. Les característiques úniques que ofereix el centre de producció han permès oferir a la productora múltiples opcions i un servei integral per aglutinar tota la producció en un mateix espai, valor afegit que destaca dins el mercat.

La trajectòria assolida pel del Parc i la ciutat acollint rodatges i donant resposta a les diferents necessitats de directors, equips tècnics i artístics del panorama audiovisual del nostre país i l’estranger s’ha vist reforçada pels bons resultats de 2014.

Talent emergent

A les grans produccions portades a terme a Terrassa, moltes guardonades en les últimes edicions dels Premis Gaudí, Goya i els grans festivals, s’ha d’afegir el talent emergent dels alumnes de les escoles de formació audiovisual de la ciutat. Principalment de l’ESCAC i dels graus formatius de l’INS Sta. Eulàlia, els estudiants han pogut portar a terme prop de 30 produccions en 2014 gràcies al suport de la Film Office.

Les localitzacions de la ciutat  més escollides per rodar, a més del Parc Audiovisual, van ser  els carrers cèntrics i la zona urbana en general (Pl. Vella, Centre Cultural, Passeig Comte d’Ègara, Teatre Principal, Parc de Vallparadís…) i torna a destacar el Mas Viver de Torrebonica, com a escenari natural molt atractiu pels seus espais singulars, comoditat d’accés, amplitud i tranquil·litat.

Unknown-2

Foto de família d”Un monstruo viene a verme’, al set de rodatge del Parc

Les recents declaracions de productors, actors i directors, fan palesa l’aposta ferma i compromesa per produir al país i troben als platós de la nostra ciutat un bon camí per aconseguir-ho. El Parc Audiovisual i el servei integral que ofereix continua present en les previsions i planificació de treball de les productores de manera continuada, fet que es confirma en les múltiples peticions rebudes durant tot l’any.

El balanç de produccions 2014 refermen la posició del Parc Audiovisual, i Terrassa en el seu conjunt, com a part destacada de la xarxa productiva de l’audiovisual actual, sector estratègic de dinamització econòmica amb la creació artística com a protagonista.

2015 arrenca amb molts més rodatges

Després de la marxa de la producció del film de Bayona, el volum de rodatges tant a platós com a localitzacions urbanes continua molt actiu. El primer trimestre d’aquest any s’han gestionats a Terrassa 31 produccions audiovisuals entre les que destaquen les de caire acadèmic, la publicitat i els videoclips. Toyota Aygo, Volskwagen o Nissan han gravat als platós del Parc els seus últims espots. La música, per la seva banda, ha estat present en els rodatges d’aquest any amb noms destacats de la cançó actual com Loquillo & Nu Niles, Amics de les Arts i La pegatina.

El bon començament d’any quant a produccions audiovisuals a la ciutat augura un altre any molt actiu, amb la ciutat com a un dels eixos de l’activitat audiovisual del nostre país.

 

_MG_7730

Gravació videoclip de ‘Loquillo & The Nu Niles’, plató4


‘[REC] 4’, el film de Jaume Balagueró rodat als estudis del Parc Audiovisual, s’ha imposat a dues importants categories tècniques, Millors efectes especials / digitals (Àlex Villagrasa, David Ambit, Lucía Salanueva, Lluís Rivera i Josep Claret) i Maquillatge i Perruqueria (Alma Casal i Elena Pérez).  A la categoria de Millor pel·lícula per a TV, la guardonada ha estat ‘Descalç sobre la terra vermella’, d’Oriol Ferrer. Uns dels escenaris naturals del film, sobre la vida i obra de Pere Casaldàliga, és el Mas Viver de Torrebonica de la nostra ciutat. La terrassenca Mercè Paloma ha rebut el seu segon Gaudí en rebre el Premi a Millor vestuari per ‘Stella Cadente’

El film ‘10.000 KM’, del debutant Carlos Marques-Marcet, ha estat la gran guanyadora de la nit ja que ha aconseguit imposar-se finalment a les que en un principi eren les grans favorites, ‘El Niño’ i ‘Stella Cadente’ que partien amb més nominacions. El film de Marques-Marcet, s’ha endut els premis més importants: Millor pel·lícula en llengua no catalana, Millor director, Millor guió, Millor protagonista masculí i Millor protagonista femenina.

Aquests reconeixements a les produccions fetes a Terrassa (que any rere any destaquen a les grans cites del sector) recolzen la idea de la ciutat com a centre de producció clau dins la indústria. Així, els platós del Parc Audiovisual, els escenaris naturals (gestionats per la Film Office), el talent dels seus alumnes i les actuacions que es porten a terme en aquest camí fan cada vegada més atractiva la ciutat com a centre de producció a l’alçada dels grans reptes dels professionals del sector.

003_produccio_parc_audiovisual            Balagueró Parc Audiovisual de Catalunya          _MG_8345_1
Davit Ambit (guanyador Millors efectes especials), Jaume Balagueró director de ‘[REC] 4’
i Pablo Rosso (dir. de fotografia), al Parc Audiovisual.